Afbeelding
Slagerij 1921
Afbeelding
Slagerij van Hulten jaren 60
Afbeelding
Slagerij Ketelaars na 1980Afbeelding
Eerste steen 4 december 2003
Afbeelding
Slagerij Ketelaars vanaf 2004













Historie


In januari 1965 namen Ad en Jan Ketelaars de slagerij over van Herman en Sjaak van Hulten. Slagerij van Hulten was vanaf 1921 van start gegaan aan de Kerkstraat nummer 10 en de slagerij was aan een verbouwing toe. Herman en Sjaak hadden de verbouwing zo goed als gepland, toen bleek dat geen van de zonen het bedrijf over wilden nemen.

Ad en Jan die bij diverse Tilburgse slagers werkzaam zijn geweest, namen op 22 en 19 jarige leeftijd de slagerij over en starte dus meteen met een verbouwing. 'Slagerij van Hulten' werd dus in 1965 'Slagerij Ketelaars'. Ad en Jan runden de slagerij in het begin met zijn tweeën. In het begin werd er nog veel vers vlees verkocht, de gezinnen waten toen ook een stuk groter dan dat ze nu zijn. De runderen slachtten ze zelf. Later zijn ze ook zelf varkens gaan slachten. Omdat de gezinnen in de loop der tijd steeds kleiner werden, en de vraag naar veel vers vlees afnam, zijn Ad en Jan zich gaan toewijden aan het maken van vleeswaren. Ook de kunst van het 'roken' om bijvoorbeeld rookvlees en rauwe ham te maken, kregen ze steeds beter onder de knie.

Toen Jan in 1972 trouwde met Ine van Spaandonk, runde ze de slagerij met z'n drieën. De zaken liepen goed en in 1979 was de winkel weer toe aan een verbouwing. De slagers Ad en Jan specialiseerden zich steeds meer in het maken van vleeswaren. Mensen kwamen en komen nog steeds van heinde en verre om het rookvlees, rauwe ham en de zult van slagerij Ketelaars te kopen.

Met het slachten van varkens zijn ze in de jaren 80 gestopt. Het kostte teveel tijd naar gelang het opbracht. Runderen zijn ze wel zelf blijven slachten totdat er in 2003 een aparte wasplaats gebouwd moest worden, wilde je als slager zelfstandig blijven slachten. Die investering was niet rendabel, omdat er ca. 1 rund per 2 weken werd geslacht bij slagerij Ketelaars.

Ondertussen waren er al plannen gemaakt om weer te verbouwen. Zoon Martijn, schoonzoon Ard en dochter Judith wilden de zaak voortzetten. Op 1 januari 2004 namen Martijn, Ard en Judith de slagerij over die ome Ad en papa Jan in 1965 waren begonnen. Een architect werd in de arm genomen om het gebouw eens grondig te inspecteren. Oorspronkelijk stamde het gebouw aan de Kerkstraat nr. 10 uit 1600 en was het al diverse keren verbouwd. De vader van Herman en Sjaak van Hulten was toentertijd gemeente secretaris en hield aan de Kerkstraat nr. 10 het gemeente secretariaat van Moergestel. Daarom kreeg het pand als bijnaam "de Sik". Sjaak en Herman van Hulten bouwden het gemeentesecretariaat weer om tot slagerij. Ad en Jan Ketelaars hadden het gebouw ook al 2 maal verbouwd, kortom na een grondige inspectie bleek nieuwbouw de enige oplossing.

Op 4 december 2003 werd de eerste steen gelegd door Nienke van Dal (dochter van Ard en Judith van Dal) en Ad Ketelaars (oudste van de jongste generatie en oudste van de oudste generatie). En op 16 juni 2004 ging de nieuwe slagerij open.








vlnr Ard van Dal, Judith van Dal-Ketelaars en Martijn Ketelaars

Spaarsysteem

Doe mee met ons spaarsysteem en spaar voor heerlijke producten en specialiteiten!

Dankzij een eenvoudig systeem kunt u punten sparen en zo sparen voor heerlijke producten uit onze slagerij, of spaar voor een leuke korting.

Hoe gaat dit in zijn werk?

De elektronische pasjes zijn persoongebonden en u kunt deze gebruiken bij elke aankoop in de slagerij. Bij elke bestede euro wordt op uw klantenpas 1 punt bijgeschreven.
Dus: € 1,- = 1 punt op uw klantenkaart.

Heeft u nog vragen over deze spaaractie of wilt u graag een klantenpas aanvragen?
Kom dan gerust even langs in de slagerij!


      

Saldochecker

Klik hier om uw saldo te checken

Reacties van klanten

FEBRUARI 2018

Beste Judith,

Ik wil jou en het gehele team in jullie slagerij van harte bedanken voor de uitstekend verzorgde barbecue.

Het geheel was van hoge kwaliteit, ruim voldoende en gewoon erg lekker!

Slagerij Ketelaars staat bij ons gezelschap nu bekend als ‘die´en goeie slager uit Moergestel’

Bedankt en met vriendelijke groet,

K.C.
















December 2017:

Ons etentje was groot succes!
Onze gasten waren laaiend enthousiast over de wildgerechten.
Groet


Gourmetvlees

Ik bel even op om te zeggen hoe zalig het vlees was van de gourmet. Mijn complimenten.

Sjan.


"Wij hebben gisteren een mooie avond gehad met geweldig vlees. Mijn complimenten voor de kwaliteit.

Bedankt!
Marie Jose"


"Mijn zus Maria en ik wilde je even laten weten dat het feest van Moeder een groot succes is geworden in gedeelte door de fijne vleeswaren van jullie, dat haar wens was

Veel succes met de slagerij en je zult ons zeker weer eens terug zien

Groetjes

Maria en Gerard van de Loo"


"Aan allen die werkzaam zijn in slagerij Ketelaars,

Toevallig belande 4 broers op een terras op het Kerkplein in Moergestel om het een en ander te nuttigen. Onze blik viel op een slagerij aan de overkant met een groot spandoek aan de gevel met de tekst "Kampioen Zalmsalade Goud voor Zult en Rundertong".

Wij als ex vak idioten (wat wij wel meer doen) konden het niet laten om naar binnen te gaan en wat aan te kopen. Wat wij aantroffen naast de vriendelijke bediening was een stralend assortiment vleeswaren. Dus dat werd een assortiment van minimaal 16 produkten  om op de avond en de andere dag te keuren. Ik schreef al dat wij dat meer doen en kritisch zijn en meestal zijn er dan toch wel wat produkten bij die niet aan onze verwachtingen voldoen. Maar wat we bij jullie aangekocht hebben was er niet één produkt bij dat voor verbetering in aanmerking kwam. GROTE KLASSE een stralend assortiment waar bij je de liefde voor het vakmanschap proeft.

Herfstrollade: passende smaak maar lusten wij het hele jaar door wel.

Goulashsoep: niet eerder zo lekker gegeten.

Rundertong: SUPER volgens ons nog lekkerder aan plakken van 1/2 cm dik met een licht madera/wijnsausje.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ga zo door, op naar "De worstmaker van het jaar" en veel succes toegewenst namen  broers met hartelijke groet,

Cees Vollebregt."


Hoi Hoi, zoals beloofd de reactie van jullie culinaire recensent ;-)

(even prive want anders twittert meteen iedereen mee...)
Het bloemkoolsoepje was een lekker smakelijke,goed vullende soep. Ik miste alleen de bloemkoolsmaak...die proefden wij er niet echt bovenuit. Wellicht door de spekjes die erin zaten (wat het overigens wel lekker maakt) en ook de structuur was wat dik. Het had qua mondgevoel wat weg van erwtensoep, zeg maar. Ik vond het een hele eer en leuke actie om te mogen proeven en sta hiervoor in de toekomst natuurlijk altijd open!! Ik hoop dat jullie mijn eerlijke mening kunnen waarderen.....je hebt natuurlijk wel te maken met een fijnproever/annex hobbykok ;-) en tja...smaken verschillen.
Fijn weekend en bedankt voor deze leuke ervaring ! Groeten, linda van tuyn
Ps ; wat ik misschien zelf zou doen is de soep een vollere bloemkoolsmaak geven en de spekjes er apart bij serveren om er later bovenop te strooien, dit kan bv ook met reepjes 'gecrushte' bacon.


Hallo Ard, Judith, Martijn en medewerkers.

Jullie timmeren hard aan de (digitale) weg.
Mooi om te zien, zulke gedreven en ambitieuze ondernemers.

Hoe te handelen bij ...

... het niet goed zijn van een product/ artikel

Mocht het onverhoopt zo zijn dat het artikel/produkt niet goed blijkt te zijn, dan graag als volgt handelen:

  • Meteen Telefoontje of berichtje naar ons
  • Artikel/produkt mee retour nemen naar onze winkel ^
  • Kassabon mee terug nemen

^ Ook al is het produkt/artikel bereid, toch mee terug nemen naar onze winkel. Graag in de koelkast bewaren, tot het eerst volgende bezoek aan onze winkel. Mocht het zijn, dat u niet in  de gelegenheid bent om het produkt/artikel diezelfde week bij ons in de winkel te laten zien, dan graag in de diepvries bewaren en bij het eerst volgende bezoek meenemen.

ZEKER NIET WEGGOOIEN!!!!!!!! ALTIJD MEE TERUG NEMEN.

Zo kunnen wij zien waar het aan ligt dat een produkt/artikel niet goed is. Dit kan namelijk verschillende redenen hebben. En zo kunnen wij ook tot een passende oplossing komen

... klachten

Mocht u ondanks onze toewijding en goede zorgen niet tevreden zijn over bijvoorbeeld produkten,het handelen van onze werknemers etc..

Laat het ons dan a.u.b. weten. Als wij niet weten waar u mee zit, kunnen we het niet oplossen. Schroom dus niet om het aan ons mede te delen.